شناسه خبر : 98350
یکشنبه 07 اسفند 1401 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از مراسم بزرگداشت روز جانباز در دهکده نشاط/تصاویر

آیین تکریم و تجلیل از جانبازان سرافراز ۸ سال دفاع مقدس، روز جمعه پنجم اسفند ماه در مجموعه دهکده نشاط برگزار شد...

فاش نیوز - به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، آیین تکریم و تجلیل از جانبازان سرافراز 8 سال دفاع مقدس، روز جمعه پنجم اسفند ماه در مجموعه دهکده نشاط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، آیین گرامیداشت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) شامگاه روز جمعه با حضور اقشار مختلف جانبازان اعم از جانبازان نخاعی، قطع عضو و... در دهکده نشاط مرکز جامع توانبخشی ایثارگران برگزار شد.

این مراسم که با همت شهرداری تهران، شهرداری منطقه یک و همچنین انجمن جانبازان نخاعی از ساعت 16 روز جمعه آغاز شد، تا پس از اذان مغرب و عشا ادامه داشت؛ که پیش از آغاز رسمی مراسم، گزارش های تصویری از برنامه ها و فعالیت های مجموعه دهکده نشاط و خدمات ارائه شده به جانبازان از سوی این مرکز برای حاضرین به نمایش گذاشته شد.


در آغاز مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید با صوت دلنشین قاری قرائت شد و پس از آن سرود ملی کشورمان با همنوایی حاضران در سالن طنین انداز شد.

میهمانان مراسم گرامیداشت روز جانباز، دکتر"علیرضا زاکانی" شهردار تهران، "مهدی صباغ" شهردار منطقه یک، تنی چند از اعضای شورای شهر تهران و همچنین خانم دکتر رودکی، معاون اجتماعی تهران و جانباز "حسین اسرافیلی" رییس انجمن جانبازان نخاعی بودند.

شهردار تهران که خود از جانبازان 8سال دفاع مقدس می باشد، در سخنان خود در سالروز میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) با تبریک اعیاد شعبانیه(ع) در تکریم مقام شامخ جانبازان گفت:
 آنچه امروز باعث حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران شده، ابتدا لطف خداوند و نظر حضرات معصومین(ع) بوده؛ و سپس به آبروی ایثار و فداکاری و مردانگی بوده است.

علیرضا زاکانی در ادامه افزود: زمانی که صحبت از ایثار و فداکاری و صحبت از جان نثاری و ازخودگذشتگی می شود، شهدا در صدر می درخشند و جانبازان و آزادگان و همه فداییان و مجموعه بسیجیان و ارتشیان و سپاهیان و همه کسانی که در این راه قدم برداشته اند، رخ نمایی می کنند.

این جانباز دفاع مقدس همچنین تاکید کرد: آنچه باعث استمرار این انقلاب خواهد بود، علی القاعده همین روحیه ایثار و فداکاری است. اگر بخواهم تصویری را در ذهن جوانان عزیزی که امروز در این جمع هستند، پرده برداری کنم؛ دو صحنه را یادآور می شوم.

یک صحنه، صحنه اسارت یک ایرانی و بزرگمرد افتخارآفرین بود در دستان بعثی ها بنام "محمد شهسواری" که در حین اسارت در چنگال بعثی ها، فریاد می کشید "مرگ بر صدام ضد اسلام" که حکایت از بزرگی، عظمت و صلابت ایشان داشت که پس از اسارت و بعد هم آزادی و بازگشت به ایران، مرگی شهادت گونه داشت.

این عظمت و شجاعت را در چهره شهید "حججی" زمانی که به اسارت داعشی ها درآمد نیز مشاهده کردیم و قاب تصویر دیگر، قاب تصویر دشمنان ماست که در مقابل اسلام و ایران عزیز، رهبر و مردم قرار گرفته اند.

برای نمونه در عملیات والفجر8 که یکی از عملیات های مهم و موفق دفاع مقدس است، در صبح عملیات که منطقه تصرف شده بود، بخشی از بعثی ها در میان نخل ها بودند که دیدیم کسی از میان نیزارها چوبی را تکان می دهد و می خواهد خود را تسلیم کنند. با اسلحه ای که داشتم توانستم حدود 18-19 نفر را از نیزار بیرون بکشم. حتی خودشان هم به همدیگر رحم نمی کردند. دو نفر پایشان جراحت داشت که حتی حاضر نبودند در این شرایط به هم کمک کنند. بالاخره به داخل کانال رسیدند. ما به آنها آب و خوراکی دادیم. یکدفعه یکی از آنها به شدت زد زیر گریه و از ما اجازه خواست که رفقایش را هم بیاورد. ما هم او را رها کردیم و دیدیم چند نفری را هم همراه خود آورده. او در میان گریه هایش، بر حق بودن جبهه ما اذعان می کرد.

و یا به اسارت درآمدن ملوانان آمریکایی به دست نیروی دریایی کشورمان در منطقه خلیج فارس که چگونه زانو زده و گریه می کردند. این دو تصویر را در کنار هم قرار بدهید می بینید جوهره ای که در وجود انسن های ایثارگر است، چیست و صاحب این جوهره و وجود تا جایی مسیرش را ادامه می دهد که یا به شهادت و یا به افتخار جانبازی نایل می شود و جمع حاضر، جانبازان 70 درصد هستند که قله این افتخار و بزرگی و عظمت، خانواده های گرامی آنان نیز هستند. همه و همه بهره مند از این ویژگی ممتازند که خداوند بزرگ خریدار آنان است و عظمت و عزت دنیایی و سعادت آخروی را با خود خواهند داشت.

وی همچنین یادآور شد: تا زمانی که این تفکر و اندیشه وجود داشته باشد و تا کسانی باشند که حاملان این تفکر و اندیشه باشند که ما شاکله آن را در جانبازان عزیز به ویژه جانبازان 70درصد مشاهده می کنیم، دشمنان به کشورمان طمع نخواهند داشت. در حقیقت این فرهنگ ناب بسیج، تأسی از فرهنگ سیدالشهدا(ع) و علمدار دشت کربلا حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) است.

"مهدی صباغ" شهردار منطقه یک نیز در مراسم گرامیداشت روز جانباز اظهار داشت: انتخاب عنوان برنامه "مردان ایثار" واژه بجایی است. هم برای جانبازان عزیزی که امرور در خدمتتشان هستیم و هم برای خانواده محترم جانبازانی که همسرانشان به شهادت رسیده اند.

شهردار منطقه یک با اشاره به سالروز میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) و جانبازان حاضر در مراسم تصریح کرد: همه ما مدیون شما جانبازان هستیم و امروز در خدمت شما و خانواده های عزیزتان هستیم تا بتوانیم در کنار هم، فضا و دقایق خوبی را داشته باشیم.
 
  ***
در این مراسم خانوادگی کودکان نیز حرف های زیادی داشتند و حضورشان فضای ساکت هر روز دهکده را سرشار از انرژی و هیجان کرده بود؛ به طوری که کنترل کردنشان از سوی پدرها و مادرها کمی مشکل و گاها غیرممکن می شد. شاید برای همین بود که مسئولین برگزاری این اردو در فضای بیرونی سالن، اطاق گریم را برای آنان فراهم کرده بودند و  آنها با چه شور و شوقی در انتظار رنگ و لعاب صورتشان ثانیه شماری می کردند و در این میان، گروه کودک "رنگین کمان" نیز با برنامه بسیار شاد و مفرح دعوت شده و لحظات بسیار مهیجی را هم برای کودکان و هم البته بزرگترهای سالن فراهم کرده بودند.

هرچه تلاش کردیم تا با جانبازانی که از شهرستان های مختلف به این مجموعه آمده بودند گفت وگویی داشته باشیم این امر میسر نبود. علت این امر، خستگی راه و بعد هم برنامه های متعدد و فشرده وقت و رمق چندانی برایشان باقی نمی ماند.
در کنار جانبازان نخاعی، همسران بزرگوار این عزیزان که همیشه و در همه حال، پروانه وار در کنار همسرانشان هستند نیز حضور داشتند و در طول برنامه با چشمان گاه آسوده و گاها نگران آنها را همراهی می کردند. هرچند این نگرانی زیاد هم بی مورد نبود چرا که برای لحظاتی حال یکی از جانبازان دگرگون شد که خوشبختانه لحظاتی بعد به آرامش رسید و از این رو بود که گاها مشخص بود که بانوان از فاصله دور نیز حواسشان به درخواست های همسرشان برای کمک هست؛ و به راستی که قاموسشان عشق است و وفاداری.

در قسمت دیگری از این برنامه هنرنمایی استندآپ کمدین "سامان گوران" برای دقایقی گل لبخند را بر لبان حاضرین نشاند و بعد اجرای آواز زیبایی در وصف حضرت امیرالمومنین(ع) فضا را مملو از معنویت ساخت و "مرشد علی" نیز با نغمه سرایی در وصف حضرت عباس، جانبازان را شیفته خود ساخته بود.

زیباترین بخش این مراسم تجلیل از قهرمانان هر رشته ورزشی بود که در رشته دارت ویژه، جانباز گردنی سید محمد طباطبایی، خانم شیدایی همسر جانباز در رشته دارت، علی علیزاده حسن آباد در رشته شطرنج، نبی الله فریدونی در رشته فوتبال روی میز و مهدی مرجانی در رشته رالی موفق به کسب مقام اول رشته های خود شدند که هدایای آنان توسط مسولان حاضر در مراسم اهدا شد.

مراسم تا آستانه اذان مغرب ادامه یافت که پس از اقامه نماز، توسط شهردار تهران و دیگر مسئولان حاضر در مراسم، از 18 همسر جانباز شهید تجلیل به عمل آمد و پایان بخش مراسم نیز نورافشانی در محوطه بیرونی دهکده نشاط بود که به زیبایی هرچه بیشتر مراسم می افزود.

 و یک مورد قابل توجه، حضور همسران جانبازان در این مراسم بود که ای کاش در تکریم مقام جانباز، همسران آنان نیز اندکی مورد توجه مسئولان برگزارکننده قرار می گرفتند!


گزارش از صنوبرمحمدی

اینستاگرام
این کارها، نمایشی بیش نیست!
به فکر سیر کردن شکم خانواده ها باشید.
سنوات بازنشستگی را پرداخت کنید.
که سنوات را هم به بازیچه گرفته اید و هر روز یک بامبول در میارید!!!
قانون غلط!
اجرا غلط!
گرچه تابحال هیچ اجرایی ندیده ایم!!!
بانک دی
بیمه دی
معاونت های بنیاد
مدیران بتیاد
و...
همه و همه، فقط اضافی هستند.
و...
من از ۶۱ جان بازم وروز بروز بترکیم وضع جسمی اما چند سال انگار منو فراموش گردن هیجا دعوت نمیگرن تو خانه پوسیدیم شب تا صبح اسپاس پانمیزاربخوابم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi